Rel om gebruik van sekspoppen: club gaat door het stof na ophef

FC Seoul heeft excuses aangeboden voor het plaatsen van sekspoppen op de tribunes bij de wedstrijd tegen Gwangju FC (1-0) zondag. De competitie in Zuid-Korea is sinds kort weer van start gegaan en clubs proberen de sfeer in het stadion te verbeteren nu supporters niet aanwezig mogen zijn vanwege het coronavirus. FC Seoul wilde meer sfeer creëren door het plaatsen van ‘premium mannequins’, maar achteraf bleek het te gaan om sekspoppen.

FC Seoul dacht in eerste instantie dat er sprake was van ‘premium mannequins’, maar erkent nu dat ze een fout hebben gemaakt. De club geeft toe dat de poppen waren geleverd door producent Dalcom, die zich ook bezighoudt met sekspoppen. Voorzitter Lee Ji-hoon beweert dat men niet precies wist wat voor bedrijf Dalcom was. De poppen waren neergezet om ‘een grappig element’ toe te voegen aan de wedstrijd.

Dalcom laat in een reactie aan de BBC weten dat er sprake was van een fout van de club. “De club moest alle borden en reclame-uitingen op de shirts weghalen voordat de wedstrijd zou beginnen maar er waren nog verschillende dingen zichtbaar voor het grote publiek.” De organisatie van de K-League heeft nog niet gereageerd op het voorval bij FC Seoul.